Wednesday, December 29, 2010

Rumah

Gua selalu lepak dekat kedai makan area rumah gua. Kat kedai tu ada la sorang pak cik suka lepak kat situ. Satu hari tu, pak cik tu cakap dekat aku:

Pak Cik : Datang la majlis kahwin anak pak cik esok. Rumah pak cik kt bawah tu je.
Gua : Ooo rumah yang tengah pasang khemah-khemah tu ya? Baiklah, esok saya datang.
Pak Cik : Haa betul yang tu..datang ya esok. Bawak kawan-kawan sekali.

Esoknya, gua dengan beberapa orang kawan gua datang rumah pak cik tu. Sedap aih melantak, free la katakan. Gua ingat nak juga jumpa pak cik tu ucap terima kasih. Intai punya intai tak nampak jugak bayang pak cik tu. Ah, agaknya dia busy. Lepas siap melantak, gua dengan kawan-kawan gua blah sebab ke kedai runcit dekat seberang jalan rumah pak cik tu.

Tengah jalan, tiba-tiba gua berhenti. Seberang jalan, sebelah kedai runcit ada satu lagi rumah penuh dengan khemah-khemah. Depan rumah tu gua nampak pak cik sedang melayan tetamu-tetamu beliau. Damn.

1 comments:

Anonymous said...

haha...mmg rezki...