Monday, January 24, 2011

Piza

Setelah sekian lama aku teringin nak makan piza berjenama, akhirnya berjaya jugak aku beli lepas 2 bulan kempunan. Aku beli pakai piza hat delivery. Call je,abang piza bermotor datang. Dua kotak jua aku beli, tapi apa da hal, bukan selalu pun. Skotak makan on the spot, satu lagi simpan untuk malam. Piza tu aku kongsi makan dengan Mat Lan dan Pudin, kawan aku. Sekotak lagi aku simpan bawah saji.

Malam tu aku rasa lapar, aku bukak saji. Aku tengok saji kosong, aku nampak kotak piza ada 2 dalam tong sampah. Dua-dua kosong pulak tu. Aku pandang Mat Lan. Mat Lan sengih-sengih. Aku pandang Pudin. Pudin buat muka bersalah.

Malam tu jugak Mat Lan dengan Pudin masuk hospital. Sorang patah tulang rusuk, sorang lagi cedera organ dalaman. Tak tau sapa buat.

2 comments:

agent_sesat said...

issshh...kesian nak mkn piza x mau ckp....lenkali kiter ngedate kat piza lah~~ :)

popartmonkeys said...

orite saja kak june :)