Monday, June 14, 2010

Tonton Papadom Sambil Makan Papadom

Semalam, disebabkan aku tak ada apa-apa aktiviti yang bernas, aku luangkan masa aku yang sangat bosan tu untuk melayan cite Papadom. Ya Papadom yang korang rekemen dekat aku suh tengok tu. Oklah, cite dia fun, serius menghasut aku untuk tengok sampai habis.Papadom sebuah cite yang bagus, cuma ada beberapa babak yang buatkan aku rasa macam nak makan laptop masa tengok cite ni. Contohnya, masa babak encik Farid Kamil diperkenalkan, dia dikerumuni oleh beberapa orang gadis dan konon-kononnya peminat(mintak tandatangan la bagai)dan kemudiannya peminat2 beliau blah.Ada dua bende yang buat aku menyampah masa tu.. satu, kamon la...filem melayu asal pakai pelakon extra je(peminat-peminat tulah) tros cam haram jadinya... diorang betul-betul mencacatkan mood aku untuk menyukai filem ni. Seken, babak yang sama, kalau macam tu sambutan gadis-gadis terhadap Farid Kamil, kenapa babak tu je yang ditunjukkan Farid Kamil ramai peminat? Kenapa bila dia buat shooting dekat padang ragbi tak ada yang berebut mintak dia sain?(dalam kes ni aku rasa encik Adflin agaknya tak berani pakai extra lagi kot)Sedangkan kalau betul-betul peminat, mesti diaorang tau Farid Kamil akan shoot dekat padang ragbi. Huahuahua. Satu lagi babak yang aku tak suka ialah semua babak melibatkan si Scha. Kenapa watak seperti Scha mesti seorang yang repeat paper, bodoh sombong, jahat yang terang terang jahat dan senang gile kantoi? Aku lebih suka kalau watak si Scha tu ditukar kepada watak genius yang segala-galanya lebih terer dari Liyana Jasmay. Dan dia menggunakan kegeniusan dia untuk mendampingi Liyana Jasmay untuk memerangkap dia secara halus..wahahahahah..da jadi cam cite psycho plak..Tapi apa pun, babak yang aku rasa korang paling suka dalam cite ni adalah babak masa Afdlin Shauki kantoi dengan Liyana Jasmay yang dia jadi spy dekat UiTM tu. Yup sangat touching. Apa pun cite ni lebih ok dari cite-cite Melayu yang lain (kecuali karya U-wei dan Yasmin Ahmad), lebih bijak dan lebih lawak dari cite Adnan Sempit (yup adnan sempit sangat boring dan tah pape). Dan apa yang aku suka dalam cite ni ialah watak Saadom yang sangat sayangkan anak dia. En Afdlin memang pelakon yang baik. Tahniah.

1 comments:

agent_sesat said...

yer kalo ader anak kamu mesti jadi seperti saadom juga~~